Subscribe Us

Nemrut Dağı Yazıtlar Ne Anlama Geliyor

Zaman tahribine dirençli bu tapınaksal mezarın temellerini
göksel tahtların yakınında atmaya karar verdiğimde
bu kutsal mekan sadece ileri yaşıma rağmen hala
sıhhat ce selamet içinde olan bedeniöi saran kılıfa
tanrının sevdiği ruhum Zeus Orosmasdes'in göksel
tahtlarına yolcu oldukdan soınra ebedi bir.
Çünkü benim çabalarım sonuncda orada sadece
kahraman atalarımın şu gördüğün istirahatgah olsun
istemedim buranın aynı zaman bütün tanrıların
ortak tahtları olmasını kararlaştırdım resim
dizeleri bulunsun istedim daha çokda bu
kutsal tepe üzerinde tanrılalrı temsil için
kutsanarak dikilen ilahi bir figür artık ıssız
kalmayacak bu mekanı tanrılar karşısında ifa ettiğim dindarlığın bir kanıtı olarak görsün istedim. İşte gördüğün gibi tanrılara gerçekten layık
oldukları bu heykelleri ben diktirdim.
Zeus Orosmasdes'in Apollon Mithraas Helios Hermes'in
Artagnes Herakles Ares'in ve
herşeyi besleyen vatanım
Kommagene'nin heykelleri.Aynı taştan ve aynı
tahtlar üzerinde duaları işiten tanrıların yanına
kendi heykelimide koydurttum.Böylece ulu tanrıların
ezeli saygınlığını kendi genç bahtıma çağdaş kıldım.
Ve Böylece onların Kraliyete ilişkin olarak
giriştiğim işlerde sık sık ve somut olarak alicenap
bir yardım olarak bana tevcih ettikleri sonsuz ihtiman ve
himayelerinin hakkaniyetli bir taklitcisi oldum..

Yorum Gönder

0 Yorumlar