Subscribe Us

Nemrut Heykelerdeki Yazıtlar

Kurban törenlerinin çeşitli biçimlerde yapılmasını sağlamak
amacıyla kafi derecede arazi ayırdım ve onlardan
sağlanacak gelirlere el sürülmemesini buyurdum.
Sürekli bir kurban hizmeti kurdum ve seçkin
rahipler tayin ettim.Onları Pers giysileriyle
donattım tören ve tüm onursal hizmetleri benim
sanıma ve tanrışarın yüceliğine yaraşır biçimde düzenledim. Kurban hizmetlerinin sürekliği için eskiden
beri varolan ve müşterek bir hukuka dayanan
kurban törenlerinin yanısıra Krallığımda
yaşanan tüm belerini yerine getirmeleri
hemde bizi onurlandırmaları maksadıyla
yeni ihdas edilen bayramları kutlarmalarını kural olarak koydum. Böylece bedenimin doğum günü olan
Audnaios ayının 16. gününü ve taç
giydiğim Loas ayının 10. günü yüce
tanrıların yeryüzüne zuhur edişlerine
vakfediyorum çünkü bunların ben talihli
hükümdarlığımın menşesi ve tüm Krallığımdaki
genel saadet ve refahın sebebi olarak tellaki ettim.
Bunlardan başka kurbanların daha zengin ve şölenlerin
daha mükemmel olması için ve yılda bir kutlamak
üzere iki günü daha bayram olarak tahsis ettim.
Ülke halkını toplantı yani şölenlere katılım
amacıyla köy ve kentlere göre gruplara ayırdım
ve bayramları herkesin en kolay erişeceği en yakın
kült yerlerinde kutlanmak üzere düzenledim..

Yorum Gönder

0 Yorumlar