Subscribe Us

Nemrut taki Yazit (1)

Kral Mithradates Kallinikos'un ve Ana sever
Kral Antiochos Epiphanes Kallinikos kızı
Tanrıça ,Kraliçe,Kardeş sever Laodike'nin oğlu
Tanrı adil ve Epiphanes Roma ve Helen Dostu muzaffer
Büyük Kral Antiochos kutsanmış taht kaidelerine dokunulmaz
harflerle kendini lütufkarlığından kaynaklanan işleri
ebediyetede intikali için yazdırdı. Ben dindarlığın biz insanlar için bütün iyilikler
içinde sadece en güvenilir dost olduğuna değil
aynı zamanda en tatlı haz olduğuna da inandım ve
bu inanca hem talihli iktidarımın hemde bu iktidarın
takdis edilmiş icraatının kaynağı olarak sahip oldum. Tüm hayatım boyunca Kraliyetimdeki bütün insanlar
karşısında dindarca davranışı en güvenilir savunma aracı
ve eşi bulunmaz bir haz kaynağı olarak gören bir insan
sıfatıyla durdum.Bu nedenle beklenenin tersine büyük
tehlikeleri savıp ümitsiz durumların üstesinden geldim ve
uzun yıllar mutlu bir yaşam sürdüm.Ata hükümdarlığını
devraldığım zaman dindarlığımın bir sonucu olarak tahtıma
bağlı Krallığı tün tanrıların ortak yurdu yaptım.Onları şekli
temsillerini kendi soyumun talihli köklerinin geldiği Pers ve
Helenlerin eski usullerine göre çeşitli biçimlerde
yapmak suretiyle kurbanlar keserek ve şölenler
düzenleyerek eskiden beri insanlar arasında ortak
bir adet olduğu üzere onurlandırdım.Onursal
duyguları somut ifadeye dönüştürmek ise benim hak bilir düşüncemin bir buluşudur.

Yorum Gönder

0 Yorumlar